Klik2 Sini...

Malaysia oh Malaysia

Sepanjang satu hari ini kite disajikan dengan pelbagai berite tentang politik di malaysia..macam pelik sensangat apabila ini semua berlaku..macam memasing "desperate" sangat dengan kuasa..aku ulas ikut negeri lah lagi senang..






Perak


-beberapa orang penting atau yang pernah menjadi penting selama ini telah menggunakan situasi di perak sebagai batu loncatan mereka untuk kembali menjadi terkenal kembali selepas mereka nampaknye telah diketepikan sebelum ini menjelang mesyuarat agong tak lame lagi..tok pa, cik pidah dan rakan2 sewaktu dengan nye telah membuat "come back" ..hehe..

-MB bn, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir mengumumkan bahawa barisan exco nye akan diumukan esok..nampak perak akan mempunyai 2 MB dan 2 barisan exco selepas ini..

-pilihanraye kecil akan diadakan di perak tak berapa lama lagi..ini ini di atas pemergian YB Hj Roslan Shaharum wakil rakyat P059 BUKIT GANTANG kerana serangan jantung..nampak nye PRK tak dapat dielakkan lagi di perak..ayuh biarkan suara keramat rakyat yang menentukan..yang menariknye adalah DUN yang berada di dalam Po59 ini ialah N13 K.Sepetang, N14 Changkat Jering dan N15 Trong..ADUN N14 yang kini merupakan ADUN bebas yang menyokong bn akan tahu hala tuju beliau selepas PRK diadakan..keputusan PRK ini akan menunjukkan siapa pilihan rakyat perak untuk memerintah perak..

-cadangan seorang calon ketua pemuda umno, iaitu Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir..dia mencadangkan pas perak menyertai bn..bagi aku sungguh pelik cadangan ini..adakah cadangan ini untuk menonjolkan dirinye di media massa untuk mengalahkan pencabarnye seorang lagi yang acap kali keluar media sebagai wakil FAM..tau kan sape yang aku maksudkan itu..hehe..


Kedah

-de negeri kesayangan ku setelah beberapa hari mengadu telah ditawarkan untuk menyertai bn, ADUN N25, bukit selambau dilaporkan telah meletakkan jawatan sebai exco dan adun..V. Arumugam sebelumini telah membuat aduan polis sebelum ini dengan mengatakan keselamatan diri dan keluarga dia telah diancam sekiranye tak menyertai bn akhirnye meletakkan jawatan..nampaknye ini menunjukkan seperti malaysia ini sudah tak aman, kerana setelah aduan dilaporkan kepada polis..nampaknye dia dan keluarganye masih lagi diugut keselamatannye..dimanakah polis2..tolong selamatkan kami..

-dengan perletakan jawatan exco dan adun oleh V. Arumugam, di kedah akan ade juga PRK..semoga suara rakyat kedah menentukan segalanye..

0 Responses