Klik2 Sini...

Terbang tinggi..


Pasukan negeriku, iaitu kedah selaku juara trebal 2 tahun berturut2, memulakan perjuangan liga super 2009 kali ini dengan sungguh teruk sekali..daripada 4 perlawanan terdahulu, kedah hanya mampu memungut 1 mata..

memulakan aksi liga super dengan mengejar piala sumbangsih bertemu selangor, kedah kalah 4-1 pada 3 januari..diikuti kekalahan kedua di tangan n.sembilan 3-0 pada 6 januari..perlawanan ketiga bertemu johor fc, kedah mendapat kepututsan seri 0-0 pada 10 januari..

perlawanan berikutnye bertemu dengan musah tradisi, iaitu perlis menghasilkan keputusan dimana sekali lagi kedah tumpas 1-0..ini menunjukkan seperti ade perkara yang tak kene terhadap pasukan kedah..persoalannye dimanakah masalah tersebut??..

adakah dengan 4 keputusan sebelum ini menunjukkan kenari telah patah sayap nye akibat kehilangan pemain2 import nye..atau masalah pengurusan yang sekaligus mengakibatkan kemerosotan dalam pasukan kedah..dimana bekas pengurus sebelum ini dikatakan tak lagi memberikan sumbangan dalam pasukan kedah setelah berlalunye PRU 12 tempoh hari..

diharap pada perlawanan bertemu dengan kl plus pada 10 februari ini, akan memberi merawat kecederaan yang mungkin sedang dialami oleh sang kenari ketika ini..walaupun lawan yang bakal dihadapi mendahului carta liga super buat mase ini dengan 4 kemenangan yang dicipta dari semua perlawanan lalu, tak akan menggentarkan pemain2 kedah..

jangan sekali menyerah kalah sebelum turun bertanding..pulun kedah pulun..bagi yang berminat, boleh lah men-download lagu hijau kuning di bawah..layan..

lagu hijau kuning - the offside
Download Here

yakinkanlah diri sendiri
berjuanglah sejiwa murni
tekun berani sesungguh hati
demi sukan mengharum negeri

biar jasa jadi kenangan
hijau kuning lambang kemegahan
jelapang padi tempat sanjungan
negeri kedah darul aman

kedah kedah pantang kalah
walau sakit jatuh dan rebah
bangun lantas senula gagah
bujur lalu melintang patah

hijau kuning tanahku
darul aman negeriku
hijau kuning darahku
negeri kedah negeriku

0 Responses