Klik2 Sini...

Malaysia ku hebat..


baru2 ini telah keluar dalam surat khabar menyatakan jumlah sumbangan daripada rakyat malaysia kepada penduduk di gaza adalah berjumlah kira2 RM 18 juta.. waa aku sebagai rakyat malasyia sungguh berbangga terhadap keprihatinan rakyat malaysia untuk menyumbang dan membantu saudara2 kita di semenanjung gaza itu..

namun pada hari yang sama juga ada berita dilaporkan oleh menteri di parlimen menyatakan bahawa bahawa kos yang dikeluarkan oleh pihak polis bagi menjaga ketenteraman awam di kuala terengganu semasa pilihan raya kecil tempoh hari berjumlah rm 15 juta..kita dapat dilihat disini angaka tersebut tak jauh daripada jumlah yang terkumpul hasil kutipan orang ramai di malaysia..

bukannya aku menafikan kepentingan untuk menjaga keselamatan dan ketenteraman orang ramai..tapi yang aku pertikai kan disini adalah mengenai kos yang perlu ditanggung oleh rakyat malaysia seluruh nya melalui potongan gaji bulanan mereka, cukai jalan, dan pelbagai cukai lagi lah..

rm 15 juta adalah satu kos yang tinggi bagi satu pilihanraya kecil..cuba kite bayangkan pada awal bulan april ini telah diumumkan bahawa akan terdapat pilihanraya di 2 bukit di malaysia..iaitu bukit selambau di kedah dan juga bukit gantang di perak diadakan..berapakah dana yang bakal dikeluarkan oleh kemeterian dalam negeri bagi pilhanraya ini..ini bakal ditambal lagi sekiranya tawaran meletakkan jawatan oleh Elizabeth Wong, adun bukit lanjan yang kini terkenal di seluruh malaysia akibat penyebaran gambar tidurnya yang terdedah, diterima oleh mb selangor dan diperkenan kan oleh sultan selangor..menjadikan satu sejarah dimalaysia dimana pilihnaraya kecil bagi 3 bukit dijalankan hampir atau pada masa serentak..

bagi aku sekiranya duit sebanyak itu dibelanjakan untuk membantu penduduk di palestin adalah lebih elok..kerana mereka lebih memerlukan bantuan2 dari negara islam yang lain setelah mesir, sebagai jiran terdekat langsung tak membantu mereka malah telah menutup pintu sempadan..
6 Responses
  1. alien Says:

    15 juta?
    pemende die buat tue?
    beli meriam? peluru? senapang?
    mak aih..bebenor polis m`sia nie..

    lepas ni 30juta la yer..sebb 2 tmpat na kene pilihan raya balik..
    buat rugi duit jer..
    better improve public fasiliti jer..
    xpun kasi sumbgn kat rakyat termiskin..
    terbela gak nasib drg..


  2. Cik Peanut Says:

    betul2,,,
    wat plihanraya ni membazirkan duit rak yat je..
    menda lah diowang ni


  3. nonna manis Says:

    hai ni jage pilihanraya ke...
    raya dgn duit rakyat..
    name pun pilihan Bn nak jadi YB..
    tapi duit rakyat habis dijoli katak..
    ermm renung2kan


  4. alien --> tu r psl..comfius gk pe yg dorg wt dgn duit byk tu..


  5. Cik Peanut --> pilihanraye tu xsalah cik peanut..yg slh nye org tu..nape yg de guna byk sgt duit nye..


  6. nonna manis --> pe leh wt..may b dorg xlarat nk tggu raye..sbb lame lg, so dorg smbut r awl kit..hohoho