Klik2 Sini...

Super oh Super..

setelah lame berhenti rehat, TM Liga Super Malaysia (MSL) bersambung kembali..dengan 7 perlawanan dijadualkan diadakan pada 10 feb ini..setelah dimalukan oleh UAE pada perlawanan kelayakan piala asia tempoh hari..

pelbagai kejadian telah berlaku pada struktur bola sepak negara..dimana B. Sathianathan telah dipecat berkuat kuasa serta merta kerana dengan lantang mengkritik taraf liga super yang dakwanye tak dapat menghasilkan pemain2 yang berkualiti untuk mewakili negara..bagi aku pemecatan B. Sathianathan memang sudah dijangka dari awal lagi..ketika pasukan kebangsaan tewas di bangkok tempoh hari..namun selepas itu, B. Sathianathan diberi tawaran melanjutkan kontrak dengan bersyarat..iaitu menaikkan ranking FIFA malaysia..

itu semua tak menghairan kan aku, sebaliknye yang amat2 menghairankan aku adalah pemecatan Datuk Soh Chin Aun dari jawatan pengurus..kerana ape yang aku tau, selame ini telah diwar2kan di dalam media massa, utusan, berita harian mahupun harian metro dan tak dilupakan tv, bahawa jawatan pengurus pasukan kebangsaan telah disandang oleh seorang lelaki yang lebih dikenali sebagai KJ..namun ketika mesyuarat tergempar diadakan, Datuk Soh Chin Aun yang telah dipecat..pelik2..

yang menjadikan ianye lebih pelik lagi adalah, hasil mesyuarat antara KBS dan FAM, hasil yang telah dipersetujui mereka dalam usaha untuk memulihkan mutu permainan sukan no. 1 di malaysia ini..adalah dengan menyerahkan pasukan yang dikenali harimau muda di bawah tanggungjawab KBS..kalau tak silap aku lah kan, langkah ini telah lame diambil sebelum ini..namun ia tak membawa ape2 perubahan yang telah amat2 diharapkan oleh peminat2 di tanah air..

keputusan yang diambil pada mesyuarat tersebut dilaporkan oleh harian metro sebagai keputusan yang "hambar"..mungkin kerana satu rombakan yang dinanti2kan oleh peminat bola sepak malaysia, tak menjadi kenyataan..ape yang aku ingin katekan dekat sini kepada FAM dan KBS adalah jikalau selepas ini tak ade rakyat malaysia yang sanggup datang ke stadium untuk menyaksikan perlawanan malaysia, jangan salahkan peminat dengan mengatakan bahawa peminat tak patriotik..

p/s : sekarang 158..lepas ni jangan nombor itu jadi makin besar dah lah..

0 Responses