Klik2 Sini...

Bukan nama Bunga!!..

hoho..penafian dari pihak yang berkuasa mengenai perkara yang mula menjadi bualan buah mulut rakyat malaysia sekarang ini..hohoho..



KUALA LUMPUR - Proton Holdings Bhd. semalam menjelaskan bahawa kenderaan pelbagai guna (MPV) barunya, Exora, tidak mengambil sempena nama sejenis bunga.

Bagaimanapun, sebutannya serupa dengan nama sejenis bunga, Ixora, kata pembuat kereta itu dalam satu kenyataan semalam.

"Exora dipilih kerana ia bukan nama haiwan atau tumbuh-tumbuhan. Perkataan Exora tidak wujud," kata Proton sambil menambah bahawa nama tersebut dipilih selepas proses pemilihan yang teliti dijalankan.

MPV baru itu mencetuskan isu berikutan nama Exora yang hampir sama dengan nama sejenis bunga, sedangkan peraduan menamakan kereta itu tidak membenarkan nama bunga atau haiwan digunakan.
Proton berkata, semasa proses pemilihan itu, syarikat itu telah menolak semua penyertaan yang merujuk kepada haiwan atau tumbuhan-tumbuhan.

Contohnya, Proton menerima sejumlah 139 penyertaan yang memberikan nama Ixora dan 39 penyertaan yang memberikan nama Exora. Syarikat itu menolak Ixora kerana ia nama sejenis bunga..

sumber : kosmo
tapi mengapa pihak proton dengan kadar yang segera menafikan bahawa nama proton exora ini adalah merupakan nama sekuntum bunga yang mekar berkembang di taman..hohoho..mungkin pihak proton sedar akan satu kerugian jika penafian ini tak dilakukan dengan kadar segera, kemungkinan bahawa penempahan yang dijadualkan akan bermula pada 21 februari 2009 ini tak akan mendapat sambutan daripada pihak lelaki..hohoho..namun ini semua adalah andaian yang dibuat oleh penulis semata2..hohoho..
14 Responses
  1. alien Says:

    letak la name ferrari tempatan..mercedez local..bmw convert local ker..
    kalo performance kurengg~
    xde sapa nak..


  2. ♥ Cik Ca Says:

    hahahaha.. psl nme pOn dorg nk jdikan isu kan..
    beli.. pkai... suda lar...
    knp klu pkai nme bunga lak...
    tkt kat kete tu nti kumbang dtg..
    hahahaha.. da tade isu len ek dorg nk jadikan
    bahan.. ceh...


  3. nonna manis Says:

    ape la sgt anme pun masalah...m'sia nye org ni da xde keje kot name pun penin...
    jnji keta murah ok pe...


  4. Naz Says:

    aku rasa mpv ni sesuai dinamakan 'kejora'. nama yang berkaitan dengan sains angkasa. bukankah negara sedang cuba berjinak2 dengan bidang tu sampai sanggup membelanjakan begitu bnyk modal untuk menghantar angkasawan pertama kita.

    Petikan lirik 'Fantasia Bulan Madu' OA Search

    Demi cintaku pada mu
    Ke mana saja kan ku bawa
    Ku hujung dunia ke bintang
    Kejora...


  5. alien --> hohoho..xleh gk alien..kalu name pn nk copy paste..lg r pyh..hohoho


  6. ♥ Cik Ca --> mst r cik ca..sbb name r sumetimes mende tu leh menentukan laku ke x..hohoho


  7. nonna manis --> pe leh wt cik nonna manis..pntg gk pe kn name keta tu..


  8. Naz --> hohoho..siap ad lagu ek..bgs gk name tu..tp pe kn daya..sp r kite ni??.. hohoho


  9. Naz Says:

    tue ler pesaelnyer... saper la kiter kan??


  10. Naz --> itu r psl nye..nk ke xnk kene trime je r..hohoho


  11. Naz Says:

    melainkan kita yg jd mentri. tp spt mustahil...


  12. Naz --> tu rpsl..xkn nk srh kite jd ceo proton lk kn..hohoho


  13. Suburbanzero Says:

    letak name proton MPV sudeyyy...ok jer...hehe


  14. Suburbanzero --> hoho..tu name pemes de..kene gk letak name sebenarnye bro..hohoho