Klik2 Sini...

Siapa selepas ni??..



setelah puas bermesyuarat semalam, satu keputusan telah dicapai oleh FAM iaitu memecat B. Sathianathan dan Datuk Soh Chin Aundari jawatan jurulatih dan pengurus bola sepak negara..keputusan ni telah awal2 lagi diduga akan diambil oleh FAM..mungkin kerana 2 sebab yang utama..

pertama, kerana kekalahan yang memalukan kepada UAE, 5-0 tempoh hari..kedua, kerana Sathianathan dengan berani nye mengkritik liga M yang di bawah kendalian majikannye sendiri, FAM..yang mane yang memberi impak yang besar dalam kes pemecatan ni pun aku tak sure..sebabnye 1 statement yang teramat pedas oleh Sathianathan sejurus kekalahan di tangan UAE tempoh hari, iaitu liga M tak dapat menghasilkan pemain2 yang berkualiti..disini aku rase kenyataan yang diluahkan oleh Sathianathan amat jujur..

kerana ape, kebanyakan pemain2 yang dipanggil unutk mewakili Malaysia ni langsung tak mempunyai fitness..kerana ape, sewaktu latihan diadakan 1 ujian kecergasan pemain telah diadakan..dan hasilnye hanya 3 orang saje yang melepasi ujian tersebut..so dekat sini telah membuktikan bahawasanye liga M tak berkualiti..seorang jurulatih import sebelum ni ade juge mengeluarkan kenyataan bahawa pemain2 Malaysia tak patriotik..

aku rase langkah yang diambil FAM dengan memecat orang2 penting dalam bola sepak ni melalui sms adalah melampau kurang hormatnye terhadap mereka berdua..kerana sebelum ni, Sathianathan telah berjaya menaikkan ranking FIFA malaysia yang sebelum ni merudum terkini ranking Malaysia adalah 158..memang tak dapat dinafikan bahawa FAM memang mempunyai kuasa, bukankah lebih bek tindakan memecat tersebut dilakukan dengan cara yang terhormat..

walaupun demikian tak dinafikan juga, Sathianathan juga perlu disalahkan kerana kekalahan tempoh hari..kerana taktik yang digunakannye tak berjaya menghalang UAE dari membelasah Malaysia sedemikian rupe..die seharusnye bijak merencanakan idea yang lebih "power" ketika menentang UAE..

persolan seterusnye adalah, siapa yang berkelayakan unutk memimpin Malaysia pada masa akan datang??..Adakah FAM akan mengambil jurulatih import sekali lagi??..akan ade tindakan selanjutnye untuk memperbaiki mutu permainan bola sepak di Malaysia??..

0 Responses