Klik2 Sini...

Selamat Berjuang..

disebalik kehangatan politik yang melanda malaysia dalam tempoh dua, tiga hari ini..seakan2 ia telah membuatkan rakyat malaysia lupa tentang satu kejohanan yang sememangnya layak dianggap berprestij tinggi di pentas dunia..ia adalah Yonex All England Open Super Series 2009 ataupun lebih dikenali sebagai all england..

malaysia setakat pada kali ini, meletakkan harapan yang tinggi pada bahu pemain persorangan lelaki nombor satu dunia kini iaitu Lee Chong Wei unutk membawa pulang gelaran all england..all england adalah merupakan satu gelaran yang menjadi idaman semua pemain2 badminton kerana prestij nya yang diagung2kan..ini dibuktikan dengan keputusan negara China untuk menyimpan dan merehatkan pemain2 mereka daripada beraksi pada dua kejohanan super series 2009 yang lalu..

pada all england kali ini, pasukan negara China menghantar 3 orang pemain perseorangan utama mereka..namun nasib tidak menyebelahi mereka..kerana setelah undian dijalankan keputusannya dimana dijangka ketiga2 mereka berjumpa seawal pusingan kedua..

diharapkan dengan undian yang nampak menyebelahi pemain utama malaysia pada kali ini, gelaran juara all england dapat dibawa balik sekali lagi oleh Lee Chong Wei setelah berjaya dibawa pulang oleh Mohd Hafiz Hasyim sebelum ini..

harapan malaysia turut digalas oleh pasangan beregu lelaki dan juga wanita..dimana ketika ini, beregu wanita malaysia diwakili oleh Chin Eei Hui dan Wong Pei Tty merupakan pilihan kedua kejohanan kali ini..manakala beregu lelaki terdiri daripada pasangan Koo Kien Keat, Tan Boon Heong dan pasangan Mohd Zakry Abd Latif, Mohd Fairuzizuan Mohd Tazari..

dimana mereka juga dijadualkan tidak akan sesama sendiri sehinggalah ke peringkat akhir..ini bakal membuka ruang yang lebih luas lagi untuk malaysia untuk merangkul pulang kejuaraan..semoga mereka ini akan membawa pulang kejuraan yang ditagih selama ini oleh seluruh rakyat malaysia..
4 Responses
  1. Naz Says:

    Malaysia boleh... bukan kemenangan yg ku pinta. tetapi perjuangan sehingga ke titisan darah yang terakhir... kalau dapat jadi juara dikira sebagai 1 bonus.


  2. nonna manis Says:

    ye cayok2 malaysia...


  3. Naz --> rasa nya itu juga kah yang dipinta dan diharap oleh rakyat malaysia seluruhnya..


  4. nonna manis --> semangat cmni lah yang diperlukan..br r dorg tu ad semangat tok berjuang..