Klik2 Sini...

Kejutan..


29 Mac 2009 boleh dianggap sebagai hari menarik..kerana pada tarikh tersebut, sekali lagi terciptanya beberapa sejarah buat tanah air ku malaysia..diawal2 pagi kita telah didatangi kejutan pertama, dimana seramai 15 calon telah disahkan pencalonannya oleh suruhanjaya pilihanraya (SPR) bagi bertanding merebut kerusi N25 DUN Bukit Selambau..mereka terdiri daripada 1 calon barisan nasional(BN), Datuk S. Ganesan dan 1 calon parti keadilan rakyat(PKR), S. Manikumar. serta 13 calon2 bebas yang turut bertanding ialah R. Loganathan, Tan Hock Huat, Radzi Md Lazim, Mohd. Fadzil Abdul Wahab, Abdul Rahim Abu, L. Sarala, A. Jayagopal, S. Moganakumar, Khamis Awang, Husaini Yaacob, M. Vanesan, Mejar (B) Anuar Abd Hamid dan T. Chandrarajan..

manakala sebuah lagi bukit yang turut meriah sehingga 7 April 2009 ini adalah bukit gantang..di P059 parlimen bukit gantang menemukan pertarungan 3 penjuru, dimana 1 calon BN, Ismail Saffian, dan 1 calon Pas, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, serta 1 calon Bebas, Kamarul Ramizu Idris..

satu lagi pertarungan yang bakal diadakan serentak bersama2 kedua2 bukit ini adalah N29 DUN batang ai..yang mana bakal menyaksikan pertarungan Malcom Mussem Lamoh sebagai calon BN menentang dengan Jawah Gerang dari PKR..

nampaknya disini bukit selambau mempunyai ramai peminat yang ingin menaklukinya berbanding sebuah bukit lagi..pertandingan 15 penjuru ini merupakan pertama kali berlaku di malaysia..ia juga menyebabkan SPR akan mengubah saiz kertas undi bagi membolehkan ia memuatkan semua nama senarai calon yang bertanding..

persoalannya, apakah sebab ramai nya calon pada kali ini di bukit selambau??..adakah PRK kali ini yang merupakan bebanan untuk calon TPM di bawah bakal PM ke 6 ini, akan berjaya dipikul oleh Tan Sri Muhyidin di ketiga2 tempat??..

p/s: hmmm..agak menarik PRK kali ini..

GeNeRaSi MaLaYSia

24 Responses
  1. ekino Says:

    wah!..berpolitik..
    :)


  2. hidayah Says:

    hoho. byk ye bukit.


  3. Salam..err..Parlimen P.59 tu bukan Bukit Lanjan..tp Bukit Gantang..

    Bukit Lanjan tu kat Selangor..


  4. nonna manis Says:

    rpk bukit pe lepas ni lak ek


  5. HuRuL_Aini Says:

    OMG....15 percalonan....aii, politik kita skarang ni makin pelik...makin susah aku nak follow...haha


  6. nurain Says:

    gm bile nak masuk pencalonan plak?


  7. Kipas Says:

    2 bukit... satu batang... hmmm


  8. Cik Angah Says:

    1st terus tangkap pic atas 2..muahaha..terus tegelak2..pandai GM wat en3..



  9. ekino --> hehe..pe leh wt...politik nmpk cm besh je..hohoho...


  10. hidayah --> byk cmne lk ek ni hidayah??..


  11. MuhD NoR AzyM --> thanks bro sbb membetolkan td..huhuhu...cmne leh slh pong xtau..


  12. nonna manis --> kite hadap yg 3 serentak ni dl..yg len2 tu tggu je r..hohoho..


  13. HuRuL_Aini --> pe yg ssh nye ek nk follow??...


  14. nurain --> gm just ske tgk2 je..nk msk dlm dunia politik tu mungkin tak kot..hohoho...


  15. Kipas --> tu tajuk n3 ku yg lame..hohoho...


  16. Cik Angah --> hikhik...leh tergelak ek..same r time ngah edit gambo ni pong gm ad tergelak kit..hohoho...


  17. Monkey D Luffy --> hmmm..kalu ad emas lg byk r yg berebut bukit ni..ne tau perah2 bukit tu leh kua somethings ke..hohoho...


  18. Anis Mohd Says:

    macam2 ...
    jenuh yg nak memangkah nya nanti ..


  19. aku takut satu jer..
    cane our new PM nk tadbir...
    sbb de yg sign petition xske dia
    N*j** xbley blah..
    opps! no offence!
    beter razaleigh..h0h0!


  20. Anis Mohd --> awat nk jenuh lk ek..kn kene pangkah satu je...


  21. panggil aku sheh --> ops sesnsored kit..kang xpasal2 gm lk yg kene..hohoho...


  22. Anis Mohd Says:

    mmg la pangkah satu jer..
    jenuh nk pilih ..
    lambang sapa plg cute seblum d pangkah


  23. Anis Mohd --> hurm..tol gk tu..tak terpikir lk cmtu td..hhohoho..