Klik2 Sini...

Debaran 12 Mac 2009..


mengikut perkhabaran yang telah diwar2 kan sejak minggu lepas, keputusan yang telah dinanti2 kan oleh semua lepasan tingkatan 5 2008, hari ini keputusan peperiksaan sijil pelajaran malaysia (spm) akan diumumkan..sudah tentu debaran dikalangan mereka2 yang bakal mengambil slip keputusan itu akan bertambah2 lg..

berdasarkan pengalaman aku terdahulu, hari2 seperti ini akan menjadi panjang pada pelajar2 ini..mungkin kerana debaran yang dialami ketika menunggu keputusan peperiksaan yang telah di tempuhi pada penghujung tahun 2008 yang lalu setelah bertungkus lumus berusaha..namun aku berasa bukan sahaja pelajar ini akan merasa debaran itu, malah ibubapa pelajar terbabit akan turut merasai debarannya..sekiranya keputusan anak mereka cemerlang, dapatlah mereka menumpang kegembiraan itu bersama anak2 kesayangan mereka tersebut..


wajah kegembiraan akan jelas terpancar dari raut wajah mereka..namun jika sebaliknya, ibubapa lah yang selalu nya akan menjadi penasihat dan memberi galakan kepada anak mereka itu..

aku disini ingin mengucapkan tahniah kepada yang mendapat keputusan yang cemerlang..teruskan kecemerlangan anda di puncak menara gading..tak dilupakan kepada mereka yang kurang berjaya, jangan cepat berputus asa..perjalanan hidup anda masih jauh lagi..teruskan berjuang sehingga berjaya..ingat kita yang hidup di dunia ini adalah juara sautu ketika dahulu..dan kita mampu untuk bergelar juara lagi dengan usaha yang gigih..

GeNeRaSi MaLaYSia

21 Responses
  1. ekino Says:

    btol tu..
    brdebar saat mengambil result spm..
    haissyy..
    kepada semua lepasan spm..
    gud luck for u all.. :)


  2. ekino --> kamu dh lepas ke ek peristiwa menarik ni..hohoho..


  3. nonna manis Says:

    Saya sudah lepas debaran ni..
    Alhamdullih keptsn pun ok


  4. Naz Says:

    bestkan kalo dpt result berderet A..


  5. Kipas Says:

    saat paling sedih dalam idup aku selain putus cinte... walaupong x penah lg bercinte... hohoho..


  6. nonna manis --> cik nonna manis mmg terror..jadi tak menghairankan r kalu keputusan cik nonna manis hebat..


  7. Naz --> mmg sungguh best..kite suka..mak bapak kite lg suke..


  8. Kipas --> ye ke..xpnah..xcaye r..


  9. inn Says:

    no komen..sb inn xde perasaan mase ambil.tgk pun macam nk koyak slip tuh,

    usaha tp bukan rezeki inn kot.


  10. nonna manis Says:

    tp spm pun bukan penentu kejayaan sgt..
    yang penting usaha kite apabila kita usaha dan rajin untuk mempertingkat kn prestasi kite..di mana kita berada...


  11. nonna manis Says:

    kite pasti akan berjaya


  12. Naz Says:

    betul tu nona manis...
    kebanyakan org yg bijak akademi akhirnya akan bekerja dng org yg tiada kelayakan akademi... siapa setuju???...


  13. inn --> nape smpi nk koyak lk tu..


  14. nonna manis --> btol tu..mmg spm tu bkn penentu kejayaan..cme org kate spm ni permulaan untuk sesuatu kejayaan di masa depan..


  15. Naz --> mmg kite sume akan saling memerlukan..tak kire kelayakan akademik tinggi atau rendah..


  16. Naz Says:

    hmm... betul tu. :)


  17. Ir. hydir Says:

    berdebar tu berdebar le jugak
    tp kalo dah prepare tu apa yg nak didebarkan lagi

    lainlah kalo tak prepare..masa ambil result pasti berdebar...

    berdebar lagi ketika dpn tok kadi..hahaha

    kbsoccernet.com


  18. Naz --> sememangnya btol je..tak ade yg btol melainkan yg btol2..hohoho..


  19. Ir. hydir --> hohoho...mmg berdebar ek time dpn tok kadi tu..hohoho..


  20. zelo55 Says:

    gmbar result slip tu sape punye sbnrnye?
    gempak wei!

    ko punye eh?

    ganas2...


  21. zelo55 --> bkn r..tu result org len tu..