Klik2 Sini...

Beza di antara..


Perbezaan yang nyata di antara status perempuan yang bergelar isteri dan teman wanita..

Sesetengah orang cakap :-

isteri seperti TV, teman wanita seperti HANDPHONE..

duduk di rumah tengok TV, keluar rumah bawa HANDPHONE..

tak ada duit, jual TV, ada duit tuka HANDPHONE..

kadang2 seronok dengan TV, tapi kebanyakan masa bermain bersama HANDPHONE..

TVpercuma seumur hidup, tapi HANDPHONE kalau tak bayar, perkhidmatan akan dibatalkan..

TV adalah besar,berat dan selalunya tua, tapi HANDPHONE adalah comel, slim, berbentuk dan mudah alih kemana sahaja..

Kos pengoperasian TV selalunya boleh diterima, tapi HANDPHONE adalah tinggi dan mempunyai permintaan yang tinggi..

yang paling penting sekali, TVmempunyai kawalan tapi HANDPHONE tiada..

yang terakhir, TV tak mempunyai virus, tapi HANDPHONE mempunyai virus..
sekalu terkena habih lah..

dan Sesetengah orang cakap :-

isteri adalah harimau..
kerana tak mau..

teman wanita adalah hari hari mau..
sebab setiap hari mau..

Jadi elok pilih TV..




Difference between Wife & Girlfriend (version original)

Some people say:

Wife is like TV, Girlfriend is like Handphone (HP)..

At home watch TV, Go out bring HP..

No money, sell TV.. Got money change HP..

Sometimes enjoy TV but most of the time play with HP

TV free for life but HP, if you don't pay, the services will be terminated..

TV is big, bulky and most of the time old but HP is cute, slim, curvy and very portable at any time..

Operational cost for TV is often acceptable but for HP is high and often demanding..

Most Important, TV got remote but HP don't have..

Last but not least..
TV do not have virus but HP have VIRUS..
Once get it, HABIS LAH..

And some say:

Wife is a HARIMAU ..
Because tak Mau..

Girlfriend is HARI HARI MAHU..
Because everyday Mau..

So better choose TV lah..

GeNeRaSi MaLaYSia

22 Responses
  1. CikYana(",) Says:

    winkk
    besh la n3 nie
    hehehehe..
    cik yana nk jd tv la..
    hehehe..


  2. uih... kejamnya.. tapi seronok bacaa...hahaha... erm... nak letak dalam entri aku leh?? baku kredit ler kau nnti ek??


  3. nonna manis Says:

    hehe best bace...
    tapi cm mempermainkan pompan je..
    wanita xleh di sama kan dgn barang2 elektrik..
    coz wanita bukan brg mainan..


  4. CikYana(",)--> hohoho..pilihan yang bijak..


  5. AHMADSUFI6177 --> buleh saje..dipersilakan..hehehe..


  6. nonna manis --> tiada niat dalam hati ketika hendak membuat post ini untuk mempermainkan kaum hawa..harap maklum..maaf dipohon jika kaum hawa terasa sedemikian..


  7. ekeekkee..agak klako lorh..
    kalo laki nk smekan ngn ape ek??
    peti ais..oven??
    hehe..


  8. keSENGALan teserlah.. --> hurm...pyg gk tu..cbe try wt kn tgk..hohoho...


  9. haha..
    cm hape je sme an pompuan ngan brg2 2..skit gak arr aty bc..
    2 arr laki..x pnh ckop ngan tv yg ary2 on tok hiburkan dier..
    tp..nset 2 pown pnting gak an..
    haha..
    xtw arr..

    GM wat arr lak laki pnyer psamaan ngan brg2 nie..best gak bc..hehe


  10. bulan bintang capricorn --> ni just lawak2 je bbc..jgn r dok skt ati lk..bbc wt kn r tok laki nye lk..hehehe..


  11. Naz Says:

    perumpamaan yg bagus... setuju?


  12. Naz --> hmmm..i'm berkecuali je dlm hal ni..hohoho..


  13. Kipas Says:

    GM tido peluk hp... so... GM suke hp la erk??


    tp... xkan nak peluk tv kot...ms tido... hmmm... mcm x kene jela perumpamaan nie...


  14. -WaN- Says:

    GM tido peluk hp sbb skang ni ada hp je. tp katanya skang ni sedang kumpul duit untuk beli tv. eh silap,tkar hp tu jadi tv..
    semoga berjaya ye tuan GM..hihi


  15. Naz Says:

    kalo pakai hp yg ada tv camner pulak? ala... hp cina made tu...


  16. Cik Peanut Says:

    hahahah,
    betul2..hehehhe
    ops, gm cam tu ke ni?


  17. Naz Says:

    Cik Peanut.. tuan ghumaoh dok layan tv sambil ber sms... hehehe...


  18. Kipas --> wt mase ni lom mampu nk ade tv sndiri r..hohoho...


  19. -WaN- --> terima kasih kerana memahami...hohoho...


  20. Naz --> hmmm..ye x ye gk kn..xpk lk mende cmtu..hohoho...


  21. Cik Peanut --> cmtu cmne lk ni ek cik peanut..


  22. Naz --> harap maaf..smlm tuan umh msk tido awl kit..sbb nk tgk bola..hohoho..