Klik2 Sini...

Tak Ku Sangka..

gambar2 dibawah adalah untuk tatapan kita bersama..niat penulis berkongsi gambar2 ini bukan lah niat untuk memalukan sesiapa..penulis hanya ingin ingat memperingati sesame kita..ini adalah kejadian yang benar2 berlaku..bukan rekaan sesiapa..

amaran : gambar2 ini mungkin tak sesuai untuk yang lemah semangat dan sewaktu dengan nya..









pemuda ini telah dihukum oleh undang2 di negara iran..hukuman gantung di adakan di hadapan orang ramai..kesalahan pemuda ini adalah membunuh 22 orang kanak2 lelaki dan perempuan serta merogol beberapa mangsa yang berumur di antara 7 hingga 13 tahun..walaupun ketika gambar ini diambil, seolah2 pemuda ini tak bersalah..namun kite harus ingat dengan pepatah orang2 tua kite..dimana 'air tenang jangan disangka tiada buaya'..

sekian renungan untuk kali ini..


GeNeRaSi MaLaYSia

17 Responses
  1. hm.. mmg patut pon dia dihukum gini... baru ada org takut nak buat jahat lepas nie..

    agak2, malaysia mampu x buat gini??


  2. lorrrrrhh..
    engtkan dye kene hukum sbb perthnkan negare ke hape..
    upenye dye yg bersalah..
    cciiiisss,,mmg patot pon dye kene hukum gtuh...bia sume manusia takot nk wat jahat..nieh bru hukuman kat dunia.kay akhirat nnty cmne la agknye..malaysia boleh ke wat cmne ek??huhu...


  3. hysMan.. Says:

    abe sokong beno tindakan dorang nih..
    bagus utk bagi pengajaran pada org awam dgn melihat mata kepala kita sendirik dgn hukuman sebegitu rupa..aku pon takut.
    persoalan,boleh ke malysia buat camtu..ikutkn aku boleh aje..tapi mentaliti org malaysia yg buatkn benda ni susah nak dilaksanakan kat sini...tepok dada tanya IMAN.
    hmm..


  4. AHMADSUFI6177 --> tu r psl kalu wt open cmni..br org jht yg len tkut nk wt jht lg..


  5. keSENGALan teserlah.. --> tol2..teman sokong bebenor pe yg kamu kate tu..


  6. hysMan.. --> mmg lah kalu ikut kn kite mmg buleh aja..tp kite kene ikut undang2 lk..tol kn..


  7. menakutkan... tp ada gak yg berani buat kejam macam penjenayah


  8. Monkey D Luffy --> kalu penjenayah tu len cite..dorg mmg kejam..xde ati perut dh..


  9. Akmar Anuar Says:

    buat kat mesia memang bagus bagi orang2 jahat sume berinsaf!!
    bencikan orang jahat!!(heeeeeyaaaaaaa!!!)


  10. Anis Mohd Says:

    hurm ..
    agak kejam la jugak .
    terseksa dia mati cm tuh ..
    kat akhirat kena lagi ..
    tapi , bila pk kan jenayah dia tuh ..
    layak la kena cm tu .

    * hukuman pancung jugak terbaik ..


  11. Akmar Anuar --> mmg bgs tok nk kc penjahat ni insaf..tp leh ke nk ubah undang2 kt malaysia ni ek..


  12. Anis Mohd --> padan muka dia..sp srh jadik jahat..so mmg ptt r kene gantung tu..


  13. Framestone Says:

    dalam islam sendiri pun mengamalkan hukuman perlu dilakukan di khalayak ramai


  14. ::LiYa:: Says:

    patutnye kt mesia kena buat hukuman cmni!
    barula org2 takut nak buat kesalahan yg same...


  15. Framestone --> mmg r..tp nape ek malaysia yang pernah di war2 sebagai negara islam, cm liat sgt nk laksanakan perintahNYA..


  16. ::LiYa:: --> mmg tujuan mende ni tok bg org len insaf dan xulang wt salah lgi..


  17. zelo55 Says:

    ni barula btul...
    wlaupun agk memilukan n sedih...
    tp inila carenye utk elak drpd bende same berterusan...

    bula org tkut buat jahat..

    brula org takut buat maksiat...