Klik2 Sini...

Bukit dan Batang..


tanggal 7 april merupakan detik tarikh yang penting buat sejarah malaysia..kerana pada hari bersejarah ini, bakal menyaksikan 3 pilihan raye kecil (PRK) di tiga kawasan..dimana 2 kawansan dewan undangan negeri (DUN) dan satu kawasan parlimen..

pilihan raya kecil N.25 Bukit Selambau, kedah dan P.59 Bukit Gantang di perak serta N.29 Batang Air di serawak bakal menyaksikan kuasa memilih pemimpin telah diserahkan kepada masyarakat setempat..aku meringkas ketiga2 prk ini dengan seperti tajuk post aku yang lalu iaitu, dua bukit satu batang..

setelah berakhir nya tempoh untuk berkempen secara rasmi tepat jam 12.00 tengah malam 6 april 2009..kini giliran pengundi untuk membuat pilihan calon yang dirasakan sesuai dan layak untuk menjadi pemimpin mereka sehingga pilihan raya umum 13 nanti..pelbagai janji telah ditabur oleh calon dan mereka yang berkempen dengan harapan boleh menarik pengundi yang berada di atas pagar..

kerana mengikut sumber2 yang berkaitan, terdapat ramai pengundi yang masih belum membuat keputusan untuk memilih siapa sehingga lah mereka masuk ke dalam tempat mengundi nanti..oleh itu, disitu terdapat peluang2 yang mana sekiranya digunakan secara berkesan dapat membuahkan hasil kepada calon2..

tepat jam pukol 8 pagi, pusat2 mengundi akan dibuka untuk pengundi menjalankan tugas2 yang diberikan..dan kebiasaan nya pusat mengundi akan ditutup pada jam 5 petang..dan selepas itu, proses pengiraan dan penjumlahan undi akan dimulakan..

kemuncaknya adalah dimana sewaktu ketua yang bertanggungjawab mengumumkan keputusan pelihan raya.. disini bakal dapat disaksikan siapa yang bakal menakluk bukit2 yang bagai ranum dan menjadi idaman ramai itu..hanya seorang pemenang akan diumumkan sebagai pemenang nanti..begitulah juga keadaan nya di serawak..pengundi akan menentukan siapa yang bakal menerajui batang ai..

BN pastinya mahukan kemenangan setelah mendapat kekalahan pada prk2 yang lalu..di bawah panglima baru yang dibaru ditabalkan, sememangnya kemenangan sangat2 di harap kan..bagi penglima perang yang baru dilantik, kemenangan bakal menunjukkan kekuatan yang dibawanya..



p/s : don't let others speak for you..

GeNeRaSi MaLaYSia

18 Responses
  1. haiyh tajuk na tarik perhatian jaa
    bukit dan batang
    lalala~
    selamat mengundi~
    jalan tepenk jem nanas sebab mende nih
    adoi


  2. lebey kurang dalam utusan jer..


  3. nonna manis Says:

    info pilihanraya ke


  4. Akmar Anuar Says:

    hurm....bukan bn yg menang kan???
    cedey lak, tatau nape...


  5. Cik Angah Says:

    BN menang d BATANG AI...walawe..baguslah..leh maju skit perkampungan lubuk antu 2..
    hmmm


  6. sharamli Says:

    xdaftar lagik...xcuk0p um0...
    sy balik dul0 erk pakcik..


  7. Naz Says:

    gimmik politik yg menarik perhatian. hehehe...


  8. Cookie Monster --> tajuk kene r mantap..hohoho...


  9. panggil aku sheh --> lbh krg ke ek..ait..cmne leh same lk..


  10. nonna manis --> xde r info sgt..just eview kit2 je..hehehe..


  11. Akmar Anuar --> keputusan 2 PR mng..1 BN mng..nk sdih psl pe ek..pengundi dh tntu kn dh..tu pilihan dorg..


  12. Cik Angah --> ait bkn ke dr dl lg kt situ BN dh mng..xmaju2 lg ek pas 50 thn lbh merdeka..


  13. sharamli --> lor..xckp umo lg ke..xpe nnt dh ckp umo..jgn lupe daftar keh..


  14. Naz --> pe yg menarik perhatian ek naz..


  15. Naz Says:

    tajuk n3 hang la... :)


  16. joegrimjow Says:

    bukit ngn batang
    sesuai la 2
    hurmm


  17. Naz --> ye ke..ngat kn mende pe yg menarik perhatian tu..hehehe..


  18. Jd la BN menang satu...leh wt modal tok ckp diarg hbat...kekeke