Klik2 Sini...

banyaknye..

sebelum meyentuh tentang tajuk yang ingin diperkatakan.. GM rs adalah lebih elok mengucapakan sekalung tahniah di atas pencapaian pemain badminton No 1 dunia, Datuk Lee Chong Wei merangkul kemenangan di Siri Super Terbuka Korea Selatan..ini merupakan kemenangan pertamanya pada tahun ini..

namun GM berharap kejayaan ini akan membuka jalan atau memberi petanda kepada Malaysia untuk sekali lagi merangkul kejayaan yang lebih membanggakan dalam sukan badminton pada tahun ini..dimana Malaysia akan menjadi tuan rumah kepada satu kejohanan penting dalam kalender sukan badminton iaitu Piala Thomas..diharap setelah kali terakhir Malaysia menjuarai Piala Thomas ini, iaitu pada tahun 1992, tahun ini Malaysia dapat mengakhiri kemarau selama 18tahun ini..

pergh... macam menulis karangan la plak..tapi rasanya xsalah bukan..sebelum GM lebih melalut..dalam ruangan terkini di Utusan Malaysia Online dan Berita harian Online, memaparkan berita bahawa 4.39 juta layak mengundi belum daftar pemilih..

disini GM merasakan amatlah merugikan sekiranya golongan muda yang termasuk di dalam angka yang boleh dianggapkan besar itu..supaya sedar akan tanggungjawab diri sendiri untuk negara dan bangsa..statistik ini baru menunjukkan jumlah rakyat Malaysia yang sudah melepasi 21tahun dan layak untuk memilih pemimpin pilihan mereka...ini tidak termasuk mereka2 yang sudah mendaftarkan diri, namun tidak turun menunaikan tanggungjawab mereka tersebut..

apa yang boleh GM tafsirkan disini, mungkin mereka berfikiran undian mereka tidak membawa sebarang perubahan kepada Malaysia...GM disini berharap mereka disana agara dapat sedar dari lamunan, untuk bangkit bagi menjalankan tanggungjawab kepada negara dan bangsa Malaysia tercinta..

namun disebalik itu, mungkin sesetengah golongan remaja ini tidak meminati bidang politik, justeru itu tidak nampak keperluan untuk mendaftar seterusnya memilih pemimpin mereka..mungkinkah keadaan politik di Malaysia menyebabkan kedaaan ini berlaku???

sekiranya pembaca2 blog GM ini ada pendapat, sila lontarkan pendapat tersebut disini..

p/s: tajuk ini mungkin berat bagi sesetengah pihak..namun demi kepentingan negaraku yang tercinta, sama2 kita berkongsi pendapat..

GeNeRaSi MaLaYSia

9 Responses
  1. Akmar Anuar Says:

    opss...
    saye la tu blom daftar jadi pengundi....

    ngohohohoho :P


  2. Nazz Says:

    he he he.. aku dah (dengan bangganya..) hi hi


  3. nonna manis Says:

    saya pun sudah sekali mengundi..en GM da undi ke nih


  4. Anonymous Says:

    belom daftar kursus kawen jer


  5. Akmar Anuar ---> deras2 g daftar doktor... :)


  6. Nazz ---> bgs2...cmtu r rakyat yang diperlukan.. :D


  7. nonna manis ---> bgs2.. rakyat bertanggungjawb... :)


  8. Kapten Luffy ---> yg ni lg pntg..cpt2 r g daftar nye..dh smpi taraf wajib kot.. :p


  9. hidayah Says:

    aah la
    dah layak daftar ni
    hehehe

    out = result urine tu dapat hari tu gak GM