Klik2 Sini...

Baru merasa..

setelah membaca sebuah laporan satu akhbar semalam, yang mana laporan akhbar tersebut mengesahkan pendapat aku selama ini tentang wakil2 rakyat merangkap ahlil kabinet digelar menteri..laporan ini menunjukkan betapa mereka ini langsung tak prihatin tentang nasib rakyat sewaktu mereka ini bergelar menteri dalam kabinet kerajaan..selepas gelaran menteri itu ditarik balik, baru lah mereka ini sedar akan keperitan rakyat lalui disebalik kesenangan dan kemewahan yang mereka kecapi selama ini..

apakah selepas ini akan ada beberapa bekas2 menteri yang telah lama berkhidmat dalam kerajaan akan turut sama tampil membuat pengakuan ikhlas apabila ditemuramah oleh televisyen atau surat khabar tempatan menyatakan bahawa mereka ini tak pernah merasa keperitan rakyat selama dilantik sebagai menteri..

mungkinkah mereka ini lupa atau lali setelah dapt menaiki kenderaan rasmi kerajaan malasyia iaitu kereta proton perdana V6 executive yang dibekalkan kepada mereka ini sebaik sahaja dilantik oleh perdana menteri..pada pendapat aku, mungkin mereka ini lupa disebalik kesedapan menaiki kereta perdana V6 executive dan keempukan kerusi di pejabat mereka di putrajaya itu..

Demikian dinyatakan sendiri Ahli Parlimen Padang Besar Dato' Seri Azmi Khalid ketika diminta mengulas berhubung kenaikan tol mulai 1 Mac yang diumumkan Menteri Kerja Raya, Dato' Seri Mohd Zin Mohamed semalam.

Kenaikan kadar tol itu melibatkan Lebuh Raya Utara-Selatan, Lebuh Raya Sistem Penyuraian Trafik Kuala Lumpur Barat, Lebuh Raya Bertingkat AmpangKuala Lumpur (AKLEH), Lebuh Raya Sungai Besi dan Lebuh Raya Baru Pantai (NPE).

"Dulu semasa jadi menteri tak pernah bayar tol, saya tak tahu berapa, tak pernah merasa. Tapi sekarang, saya tingggal di Shah Alam dan sering datang ke Kuala Lumpur dan melalui beberapa tol, saya sangat merasai beban tol itu. Kalau saya merasai, orang lain pun tentu merasai,"
disebalik laporan ini, terdapat juga berita gembira kepada rakyat malaysia seluruhnya..kenaikan harga tol yang dijadualkan berlaku pada 1 mac 2009 telah ditunda buat oleh jemaah kabinet sehingga hujung tahun ini..walaupun penangguhan ini mungkin boleh dianggap gula2 sempena perhimpunan agung penghujung februari ini dan pilihanraya kecil bukit gantang dan bukit selambau..namun ia disambut gembira rakyat khususnya peda mereka yang duduk di lembah klang seperti bekas menteri diatas..

walaupun demikian aku tetap rasa bersyukur di atas penangguhan atau pembatalan kenaikan gula tempoh hari dan tol semalam..ini akan mengurangkan tekanan hidup yang terpaksa dilalui kami yang bergelar rakyat...

4 Responses
  1. alien Says:

    org mase senang..mane nak igt susah org lain..
    betul x..


  2. alien --> tol tu..dh ssh br nk ingat kt org kn..


  3. -WaN- Says:

    susah tak susah,nnti 4 tahun lg la br dpt pangkah kertas undi..lame tuu...


  4. Admin Says:

    orang kaya kedekut,

    kaya pon terasa perit byr tol

    apatah lagi rakyat besa yg xda kete free nih.

    haih..